RoRo Noordzeeterminal Antwerpen
Dichtmaken RoRo Noordzeeterminal
In opdracht van Port of Antwerp mocht HYE het RoRo of Roll on – Roll off gedeelte van de Noordzeeterminal in de haven van Antwerpen dichtmaken. Op die manier creëerden we extra ligplaatsen voor schepen.
De driehoekvormige inham van het vasteland werd dichtgemaakt door middel van 290 dragende stalen buispalen waarop een betonnen vloerplaat is gestort.
De kaaimuur zelf bestaat uit een combiwand met een betonnen kesp met een hoogte van 11m en breedte van 4m. Deze kesp is opgebouwd uit zware betonnen prefab elementen van wel 145 ton per stuk die op een terrein nabij de Noordzeeterminal werden gemaakt.
De verankering van kaaimuur is gebeurd door middel van Müller Verpress-palen (grondverdringende stalen palen met een groutomhulling) met een lengte van 51m die onder helling de grond zijn ingeheid.
Een overzicht van de volledige werken:
Meer foto's van de uitvoering van deze werken vindt u hier.
Uitwateringssluizen Heindonk
Realisatie van twee uitwateringssluizen in Heindonk ten behoeve van overstromingsgebied ‘Tien Vierendelen’.
Kallosluis
Renovatie van deur 4 van Kallosluis, zowel bouwkundig als elektromechanisch
Baggerwerken Straatsburgdok
Afvoer van slib en baggerspecie.
Fietsbrug Godsheide
Bouw van een fietsbrug in Godsheide
Waterkrachtcentrale Diepenbeek
Bouw van waterkrachtcentrale op sluizencomplex Diepenbeek.
Waterkrachtcentrale Hasselt
Kieldrechtbruggen
PPS Project verhoging bruggen Albertkanaal – cluster 1 (7 bruggen)
All Weather Terminal Gent
In North Sea Port Gent stond HYE in voor de waterbouwkundige werken van de All Weather Terminal.
Drie Fonteinenbrug
Bouw van de nieuwe Drie Fonteinenbrug in Drogenbos
Loskade Dilsen-Stokkem
Bouw van een nieuwe loskade te Dilsen-Stokkem